Drömmar

Drömmar. Oj oj oj vad jag kan drömma konstigt, fast det är jag nog inte ensam om.

Wikipedia:
(En dröm är en psykisk upplevelse, som oftast uppträder under REM-sömnen där den upplevs ha en berättande form. Mental aktivitet förekommer även under djupsömnen (slow-wave sleep), men är då nära nog statisk; det rör sig då mer om situationer än om historier. En dröm upplevs normalt sett som fullt verklig medan den pågår, men i samma ögonblick som den upphör faller den oftast i glömska. Ibland har man kvar ett svagt minne av till exempel en viss känsla man hade under drömmen. Om man väcks under själva drömsekvensen minns man oftast mer om drömmen)


Inatt drömde jag att min granne skulle flytta, och hennes dörr var öppen, och det stod massa grejer där som hon inte packat ner än, så jag gick in för att ta dom, Det var ju så fina saker! :)

Men sen kom det en tjej, och så börja vi prata om min frisyr, att ja ville klippa mig, att jag var så trött på mitt hår.
Sen kom hon som skulle flytta, och då klippte hon i mitt hår, så det blev jätte kort. Jag blev fly förbannade och skrek, vet du hur länge jag sparat mitt hår??
Så då klippte jag i hennes!

Hahaha, sen vakna jag, såå himla lustig dröm. Fast har ju dock drömt värre. Men man kommer ju inte ihåg dom så länge. man glömmer dom rätt fort.


Men har haft en återkommande grej i mina drömmar, att jag blir jagad av en björn. Har hänt flera ggr.

Drömtydning

Björnen symboliserar styrka, mod, stolthet men även ondska, grymhet, lystnad och djurisk glupskhet. Det är drömsituationen som avgör den rätta betydelsen.Eftersom björnen lever familjeliv kan honan symbolisera drömmarens mor och hanen drömmarens far. Att björnen lämnar idet tillsammans med sina ungar varje vår är en bild på uppståndelse och nytt liv.

Jagad: Det vanligaste är att vi i drömmen blir jagade av olika skuggpersonligheter, dvs., delar av vår personlighet, som vi förnekar. Det är vår skuldkänsla och dåliga samvete som förföljer oss. Drömmaren känner rädsla inför något, men samtidigt har han en önskan att få kontakt med det fruktade, exempelvis en stark önskan om kontakt med det motsatta könet. Man jagas av kärlek eller längtan att bli älskad. Drömmaren kan också bli jagad av personer som han fruktar och inför vilka han känner sig underlägsen. Personerna behöver inte vara vuxna om det gäller barndomsupplevelser som aktiveras i drömmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0